Kerst, Oud en Nieuw, NIEUWJAARSDUIK - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vincent Vloedgraven - WaarBenJij.nu Kerst, Oud en Nieuw, NIEUWJAARSDUIK - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vincent Vloedgraven - WaarBenJij.nu

Kerst, Oud en Nieuw, NIEUWJAARSDUIK

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

02 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Oke, welkom in 2009 iedereen :)

Oke waar moet ik beginnen. Kerst dan maar. De dag voor kerst nog gewerkt, naja gewerkt....was een feestje. Iedereen die binnen kwam kreeg een warm welkom. er was eten, champagne etc in overvloed. Ik had nog een tegoedbon gekregen van 50gulden (+-20 dollar) die hebben we even uitgegeven in de supermarkt. mooi wat eten en drank ingeslagen voor de komende dagen. En ook heb ik nog 2 flessen champagne gescoord voor oud en nieuw, vervolgens mij de abugasie gegeten. wat een TOP TENT is. Heeeeerlijke schwarma daar! Echt heel gezellig allemaal. en de kerstdagen was ik vrij. mooi naar het strand gegaan ff lekker zonnen enzo haha. afzien hoor. Die avond hebben we Hotdog en patat gegeten bij de buccaneers bar. waar een feestje was :) hadden vuur op het strand enzo. mun hotdog was iets te hot, was half verbrand maarja smaakte nog wel.dat was dus mijn eerste kerstavond. Daarna zijn we naar huis gegaan klaarmaken voor de avond. we zijn naar soggy dollar bar geweest, echt mega druk daar en gezellig natuurlijk. veel bekenden tegen gekomen en tot in de late uurtjes gefeest :)

Rond 4uur thuis aangekomen te zijn direct in bed geploft. 2e kerstdag met een zwaar hoofd wakker worden. wel lekker kerstontbijt gemaakt
(Knakworstjes) en vervolgens voor de verrandering maar naar het strand gegaan. eerst wezen kijken bij falco en arjan bij het surfen. waren goede golven ervoor maar de wind was te hard. Ze waren iets te hoog voor mij dus ik heb niet gesurft. wil het wel een keer proberen :p who knows :)

's avonds thuis spagheti gemaakt, smaakte wel aardig maar was veel te veel hehe. 's avonds kwamen we op het idee om in het franse gedeelte te gaan stappen. dus wij de auto ingestapt. ongeveer naar 10minuten te rijden begon het benzine lampje te branden. dat was het begin van een nieuw avontuur. Wij een tankstation opzoeken. nou waar vind je dat?! we zijn direct opzoek gegaan. kwamen we na 15min zoeken een tankstation tegen was het gesloten en konden we niet tanken. mooi balen dus. later nog een tegen gekomen die dicht was. We zijn daarna nog wel naar BooBoo Jam geweest maar de gemiddelde leeftijd was 45 daar als het geen 50 was. direct omgedraaid en de auto weer in. nu zonder radio aan om benzine te besparen. verder met de zoektocht naar benzine. later moesten we een heuvel oprijden met de auto en hij ging niet harder dan 30 en vet stoten enzo..nog wel boven gekomen tot mijn verbazing. Weer na een tijdje te rijden kwamen we een tankstation tegen, en ja hoor, het was open. maar....te benzine tanks werkten niet meer. verderop was nog een tankstation en die was ook open en hadden benzine dus we hadden het gehaald! maar zin in stappen hadden we niet meer, had het zweet blank op de rug staan. waren door nogal ghetto wijken gereden en daar wil je niet staan zonder benzine geloof me. maar het was toen ook al 0:30 dus mooie tijd om te gaan slapen.

Zaterdag kerst dinner gehad thuis. was mega gezellig. hadden kalkoen gegeten en aardappels met worteltjes. als toetje heerlijke warme bannaan met ijs en chocolade. na het eten was het tijd voor de cadeautjes. iedereen moest een cadeautje meenemen rond de 10 dollar en een cadeautje wat iets is wat hij niet meer wil hebben iets van zichzelf. Ik had een organizer map gekocht en als ding wat ik niet meer wou hebben een schoevendraaier setje wat ik op mijn werk had gekregen. mooi dobbelen om de cadeautjes te krijgen. uiteindelijk heb ik alleen maar een pakje poker kaarten gekregen haha. maar het ging om de fun!

Oke verder naar Oud en Nieuw. overdag was er weer een "feestje" op mijn werk. was een band gekomen die allemaal troep instrumenten gemaakt hebben. Zo hadden ze van 2kapotte bierflesjes fluitjes gemaakt echt grappig! en ja ook weer veel champagne, er zijn 50flessen champagne erdoor gegaan! best bizar maar iedereen kreeg daar ook champagne alle klanten enzo.Daar heb ik als lunch octopusjes, kip, caribbean balls gegeten. Ik heb maar niet teveel gehad, 5glaasjes maar want ik moest de hele nacht nog. 's avonds thuis aangekomen te zijn kreeg ik te horen dat we naar Maho gingen stappen. maar we moesten er wel optijd heen. zijn rond 9uur die kant op gegaan en bij de sunset paar biertjes gedronken. daarna naar het casino gegaan roulette spelen. zat me weer erg tegen haha. waren we daar buiten komen er allemaal showgirls aangelopen en een "Pimp" in een compleet rood outfit. gingen ze hele show opvoeren met muziek enzo. ze hadden de hele straat er voor afgeloten zodat ze op straat konden gaan dansen. daarna terug gegaan naar het strand bij sunset. Waar we een vliegtuig opwachtte ( american airlines) die echt mega laag over ons kwam vliegen, echt gaaf. daarna maar weer naar de bier toe gegaan. kwamen we Ben en Arjan tegen. Allemaal afwachtten tot 12uur. En toen oppeens kwam ik Faldon tegen, een gast die bij mij in de klas heeft gezeten uit groningen. echt appart! hij was er op vakantie en heeft er familie wonen. gaan binnenkort wel ff biertje doen met hem :P ooh, ik bedoel cola. ik typ het woord bier te vaak dan lijkt het net alsof ik hier ben voor vakantie in plaats van stage. stage gaat goed. nog grote advertenties in de krant gemaakt ( laat ik wel zien als ik thuis kom ) wat 2 februari gaat worden. Miami gaat het niet meer worden. oke terug naar oud en nieuw. wij wachten op 12 uur. Kwart voor 12 ff snel naar de auto gelopen ( waar een overheerlijke koude fles champagne op me stond te wcahten ) Langs de bewaking gesmokkeld in een tas. aftellen tot 12uur en de fles open trekken. mooi met iedereen gedeeld daar. er was nog vuurwerk dat vanuit de boot afgestoken werd. waren aantal boten om het eiland waar ze vuurwerk afstaken. iedereen gelukkig nieuwjaar wensen enzo. Naast de standtent waar Bliss zit was nog een groot feest maar zijn we niet heengegaan. entree was 80 dollar, beetje te duur dus haha. kwamen we nog op het idee om naar de mansion te gaan. waar ik nog niet geweest ben en een goede club moet zijn. maar daar waren we langs gereden, we gingen naar huis omdat Henk al op de achterbank in slaap was gevallen. hij was "moe" haha. Rond half4 waren we er al weer maarja had fun en begonnen ook al om 8uur. 1januari. wakker worden met een klein katertje, ff een bruistablet in het water gedaan en kon er weer tegenaan. nieuwjaars ontbijt: Frikandel. Daarna rond 2uur op naar de nieuwjaarsduik! echt grappig man, was vet druk, iedereen had een unox wintermuts op. maar ik was daar weer te laat voor. er waren maar 200 mutjes :( toen maar ff een cola gekocht en wachten op het signaal om de caribbische zee in te rennen. na de duik kreeg iedereen snert en rookworst. dat was dus mijn eerste nieuwjaarsduik in mijn leven. was grappig we moesten eerst een warming up doen voordat we de zee in mochten. omdat het zo koud was (30 graden) haha. Daarna weer naar huis gegaan om heerlijk in de zon te gaan chillen beetje kleur proberen te krijgen haha. 's avonds pizza gegeten en nu dit lange verhaal typen. En zo maar weer naar bed, morgen weer om 8uur beginnen met werk. maar om 5uur is het ook weer weekend!! tijd om verder te feesten haha.

Oke als jullie nog nieuwjaarsverhalen weet ( over de tent ofzo haha ) plaats ze dan hier hoe ben jij het nieuwe jaar ingegaan?

o en ik heb geen goede voornemens voor 2009, heb ik niet nodig haha.

Oke het gaat jullie goed!

De groeten uit St Maarten,
The Friendly Island!

• 02 Januari 2009 - 11:52

Jordi:

jooooo bro!!
    je heb dus alweer mooie dingen meegemaakt:P
    jammer dat je de benzine niet op had:P stond je in die getto buurt;) daar hoor jij ook wel ja:P als gangsta hahahaha

de tent was weer egt super man! oldskool veel bekenden en veel bier natuurlijk!;)
    8 uur ben ik d'r weggegaan, vond ik ut wel goed geweest:P

geniet nog van dezer dagen, tis alweer 2 jan... time flies!

doet rustig aan drankorgel! hahaha
    ennuh, je weet ut he, in NL mag je niet met alcohol op agter stuur whahaha

mzls ya bro

• 02 Januari 2009 - 21:12

Irene:

Hoi Vincent, je maakt nogal eens wat mee daar. leuk om je verhaal te lezen, je feest heel wat af daar geloof ik.By the way, wat mankeert er aan een gemiddelde leeftijd van 45 haha?Voor jou ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat het maar veel goeds mag brengen.

• 03 Januari 2009 - 09:18

Post:

Niceeeeeeeeeeeeeeee

Tent was zwaar chill. Jordi flink van de kaat, probeerde weer halve avond tjikkies te scoren:P, dus ik heb hem haast niet gezien.

Tweede kerstdag hebben we trouwen lomplomplomp staan knallen in zak. wat gruwelijk was dat. Gaan we ook ff keer weer heen als je terug bent. En wss wordt de bus naar dieka met 3000000 man ergens in Maart heb ik horen zeggen, maar dat is niet zeker.

Kerel kalm aan daaro

Kusjes de Postduif

• 03 Januari 2009 - 12:13

Ella:

Nieuwjaarsverhalen?? Hier kunnen wij niet tegenop!
    Enne...wat heb jij trouwens tegen mensen van rond de 50?????
    De nieuwjaarsduik is hier ook geweest, ze moesten eerst een wak maken. Het is hier prachtig schaatsweer. Heb al 6 dagen op het ijs gestaan (natuurijs)
    Ga straks even weer.
    Natuurlijk de allerbeste wensen voor een zeer goed 2009 van ons alle twee.
    Henk en Ella

Ps. over goede voornemens gesproken. Wat dacht je van een cursus nederlands!

• 06 Januari 2009 - 12:05

Klaske:

Die nieuwjaarsduik is leuk. Hier hadden ze op sommige plaatsen plastic om de randen van het ijs gedaan of het ging niet door omdat er teveel ijsschotsen in het water dreven, waardoor je snijwonden kon oplopen. Het is hier op het moment prettig schaatsen. Ik mis je moeder, hadden we mooi in Giethoorn een tocht kunnen schaatsen. Maar uitgerekend....Nog heel veel plezier en bier daar. groetjes

• 07 Januari 2009 - 08:27

Aronne En Herman:

Hoi, gaat allemaal goed daar he, gaat het nog een beetje met je lever, die maakt overuren geloof ik zo te lezen. succes nog en tot over minder dan een maand nog. kus van je mam en dad.