Groeten uit de Jungle - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vincent Vloedgraven - WaarBenJij.nu Groeten uit de Jungle - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Vincent Vloedgraven - WaarBenJij.nu

Groeten uit de Jungle

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

14 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Vandaag met de boot naar Saba geweest, een eiland vlakbij St Maarten. Het was 1,5 uur met de boot daarnaartoe. de zee was best ruig.
Voordat we de haven uitwaren lag er al een te braken in zo'n emmertje. op de rest van de vaart hebben 4mensen dat voorbeeld gevolgt met als gevolg een half schip dat zat te braken. niet echt fris haha maar de zee ging best wel tekeer en het schip ook wel haha.
We hebben nog van die vliegende vissen gezien. heel appart, d8 van wat zijn dat nou voor rare vogels vlak boven het water maar bleken gewoon van die vissen te zijn met vleugels, echt gaaf te zien!

Na andershalf uur aangekomen te zijn op het eiland was er een zeer strenge duane controle ( niet dus ) er stonden 2 lui te w88 die ff naar ons paspoort keken spempel zette en ons doorlietgaan zonder de tassen te controleren ofzo. is ook niet echt nodig op dat eiland want er wonen maar ongeveer 1250 mensen op dat hele eiland, wat tevens het kleinste eiland is van de nederlandse antillen.

Stefan dacht even mooi naar boven te lopen maar we hebben toch even een taxi geregeld die ons naar Eco Lodge bracht, een dorpje op +-500 meter hoogte. daar werden we eruit gedropt en wezen ze ons waar de "trap" naar boven was. het waren 1067 treden maar het leek in de verre verste niet op een trap. Het ging dwars door de Jungle wat echt super gaaf was. allemaal van die mega grote bladen, bijna netzo groot als mij. mooi te zien. Verderop kwamen we nog lianen tegen, Hellaas Jane van Tarzan niet gezien, wel veel mooie vlinders gezien. Alles leek daar ongeveer op de "Burgers Buch Zoo" ofzo in nederland maar dan 100x zo groot en geen hekken of wat dan ook. We zijn tot 750 meter gekomen wat het hoogte te bereiken punt was zonder met touwen te hoeven klimmen. toen wouden we nog een andere route ingaan maar dat stond helemaal onder de modder en leek ons niet zo verstandig in te lopen aangezien er een mega diepe afgrond naast zat, zo eentje van 400 meter ofzo. zijn we niet langs geweest hoor pap en mam haha, we kijken wel uit!

Vervolgens alle 1067 treden weer omlaag zien te komen. Halverwege begon het uit het niets oppeens dik hard te stortregenen. wij dachten echt van SHIT en nu??!! omdat het zonder regen al aardig lastig omlaag komen was. Wij voorzichtig doorlopen en kwamen we een schuilhuisje tegen, zijn we daar even gebleven wachten tot de regen over was, duurder maar minuten maar we konden wel mooi even bijkomen van de hike. toen het droog was konden we weer mooi naar beneden lopen. Daarna zijn we nog even het dorpje ingeweest even wat cultuur opsnuifen allemaal kleine winkeltjes enzo, heb ik nog ff een echt saba t-shirt gekocht. Daarna om 14:45 weer terug met de taxi naar de boot toe. De dag ging echt te snel voorbij. op de terugweg wonderbaarlijk niemand overgegeven haha. Terug op St Maarten zijn we nog naar het vliegveld gegaan omdat Air France nog ging opstijgen. even weer een enorm erge jet-blast gehad. Deze keer was ik wat verder aan de kant gegaan maar ging er nogsteeds hard aan toe. waren er 2 nog midden achter het vliegtuig op het strand, die lagen net als mij toen 100meter verderop op de grond op het strand. sukkels haha, ja ik was toen ook een sukkel haha. ondanks dat we verder aan de kant stonden was het nog heftig genoeg, nog aantal rode plekken van al het strand dat door de lucht vloog. hat het zelfs nog in mun portomonee zitten het zand haha. maarja ook veer overleefd. Daarna mooi weer naar huis gereden ff lekker douche en nu ff dut lange verhaal typen en vanavond misschien nog weer ff stappen. Er liggen weer mooie jachten in de haven en de bemanning gaat in de weekenden hier vaak stappen, o.a. mooie dames hahahaha maar daar loopt vaak een veel te oude gast bij, klopt iets niet volgens mij.

O en de duurste megajacht van de wereld lag ook nog wel in de haven. 300.000.000,00 euro kost dat ding. echt bizar, die boot is van Abramovic, die te rijke Russ. haha

oke dat was het wel weer voor nu.

Het gaat jullie goed!

De groeten uit St Maarten,
The Friendly Island

• 14 December 2008 - 06:30

Marlijn:

Ik zit om half 8 achter mijn laptopje op zondag, ik moet zo werken...tja verschil moet er zijn ;)
    Maar leuk om je verhalen te lezen! Mijn kachel staat op standje sauna...dus de warmte voel ik ook ;)
    Heel veel plezier daar en geniet ervan! Voor je het weet ben je weer in DenHam en kunnen wij je weer vervelen ;)

X Marlijn

www.agneskroese.waarbenjij.nu
    Site van zus, ze doet vrijwilligerswerk in Senegal...allemaal lezen ;)!!!

• 14 December 2008 - 10:18

Jordi:

joooo batty

zo te horen was saba donders mooi dus!
    lag jij nog nie te nekken op de boot dan:P
    ennuh dat met ut vliegtuig, is tog lache als je 100 m word weggeblazen!! je wou vroeger altijd VLIEGEN:p hahahaha
    ennuh van die boot, das de mijne.... had ik ff voor jou in gehuurd, zodat jij er met een paar dames op kunt...
    bro's onder elkaar he;) hahaha

kerl, geniet nog ff! 1,5 maand ben je weer trug in NL, bij de batty's uut n'ham, donders veel bier drinken:P hahaha

kallum an doen!!

laterzzz uut n'ham city!

• 14 December 2008 - 19:28

Pa:

Ha Indiana Jones je hebt dus de jungle onveilig gemaakt.Heb je nou echt die Jane niet kunnen vinden ?? kwam zeker door die regenbui.
    Je kijkt wel uit he met dat "snuiven"van cultuur, je weet maar nooit op die bovenwindse eilanden. Moet je nou elke keer als er een vliegtuig opstijgt helpen blazen.En o ja een bikkel als jij heeft toch geen probleem met van die oude gasten of zou het toch om de centen gaan. Nou hou je taai geniet ze nog, voor ons komt de reis ook al dichtbij. Groetjes Pa en Ma

• 15 December 2008 - 00:51

Vincent:

haha nee pa ik snuif alleen maar cultuur hoor is al meer dan genoeg. ik kijk wel uit, bah die bagger waar jij het over hebt ( volgens mij ) hoef ik niet. heb ik toch niet nodig om actief te zijn? haha

Groete

• 15 December 2008 - 22:12

Pa:

Ben ik ook niet bang voor, was maar een geintje, best mooie foto's heb je op je site geplaatst, ziet er allemaal erg vervelend uit.
    Zien we je nog even een keer op skype voor wij vertrekken naar de andere kant van deze aardbol

groetjes Pa en Ma

• 16 December 2008 - 09:57

Post:

Joooo kerel,

Kzit nu op school ffies je verhaal te lezen.
    Vette shit jonge, hele ervaring ofniet. Kzou dat ook wel een keer mee willen maken, vooral dat met die jet-blasts:P

Maar kerel check je, fijne kerst alvast daaro. Nog plannen?

Greetz de Postduif

• 21 December 2008 - 22:13

ELLA:

had je toch nog wat in je portemonnee

• 22 December 2008 - 12:38

Ella:

Hoi Vince

Heb vanmorgen je ouders achtergelaten op Schiphol. Ze hadden er zin in. 't Was rustig op de weg, dus we konden lekker doorrijden. Ook op de terug weg no problems.
    groetn uut nam

• 22 December 2008 - 16:03

Jordi:

bro!!!!!
    kwil weer verhaaltje van jou!! hahahahahahaha